Vzpomínáte si na nějakou knihu, nebo na některý film, kde se objevovala loď duchů? Lodě plné duchů byly skvělým námětem pro celovečerní filmy. Dnes si takovou loď představíme, akorát s tím rozdílem, že půjde o pravdivý příběh. Začneme hezky od začátku. Parník SSBaychimo bylo postaven ve Švédsku v roce 1914.
Loď od roku 1921 sloužila na přepravu čaje, tabáku, cukru, zbraní a podobně. Později byla určena k převozu kožešiny po celém světě, ale její příběh v roce 1931 skončil.Dnes se společně podíváme, co se s ní v roce 1931 stalo a proč se jí říká loď duchů.
Kolize
Byl první říjnový den v roce 1931, když se parník SS Baychimo se svou posádkou vydal plný naložený kožešinami na cestu pro jejich přepravu. Když parník proplouval kolem Aljašky, nezvládl plavbu přes zamrzlé vody a uvízl. Posádka měla ale obrovské štěstí, protože se parník zasekl přibližně kilometr od břehu a voda byla dostatečně zmrzlá na to, aby se posádka k němu mohla pěšky dostat.
Nakonec se muži dostali až do městečka Barrow. Zde si odpočinuli a vydali se loď ze zamrzlé vody vyprostit. To se jim částečně podařilo, ale během pár hodin parník znovu uvízl. 22 členů posádky se domnívalo, že situace již není řešitelná a tak byli přepraveni letadlem domů. Zbylých 15 členů se rozhodlo, že si postaví nedaleko místa kolize srub a v něm stráví zimu. Chtěli počkat na jaro, kdy led roztaje a následně se znovu vydat na plavbu. Nechtěli totiž o drahocenný náklad přijít.
Zmizení
A tak čekali, jenže 24. listopadu se stalo něco, s čím nikdo nepočítal. Muži se stali svědky silné vichřice. Po ní se rozhodli, že půjdou loď zkontrolovat, jenže to tak trochu nevyšlo. Když přišli na místo kolize, loď byla dávno pryč.
Všichni předpokládali, že loď se díky obrovské vichřici potopila, jenže o pár dní později se dozvěděli od místního lovce tuleňů, že loď prý viděl 70km od pobřeží. Muž nelhal a kapitán lodi společně s ostatními muži opravdu loď našel. Bohužel, loď byla dost zničená a nebyla již schopna plavby, a tak kapitán usoudil, že bude nejlepší, když se veškerá kožešina přemístí na záchranné lodě a následně bude doručena tam, kde doručena být měla.
Záhada?
Jak už jsme psali, loď nebyla schopná plavby, takže je momentálně čas na otázku: “Jak je možné, že loď, která není schopná plavby, se nadále plavila?”. Loď totiž na místě nalezení později opět nebyla a zmizela neznámo kam. Údajně byla viděna ještě 12krát a to v nejrůznějších koutech celého světa. Nejdříve byla viděna po několika měsících 480km od místa, kde došlo k první kolizi. Dále už na nejrůznějších místech. Lidé, kteří loď zahlédli, vždy tvrdili, že loď neměla žádnou posádku, ale pokaždé, když se jí snažili zastavit, začala loď měnit směr a uhýbat.
Od roku 1931 se tedy plavila po celém světě a nikdo neví, kde skončila. Naposledy byla viděna v roce 1969 nedaleko břehů Aljašky a od té doby jakoby se po ní slehla zem. V roce 2006 se Aljašská vláda rozhodla, že se pokusí loď najít. Bohužel, ani špičkový tým nedokázal najít jedinou stopu, která by ho zavedla tam, kde by se loď mohla nacházet.
A tak se loď od roku 1931 možná stále plaví někde po světě. Nebo je také možné, že už je dávno na dně vod a nikdo už jí nikdy nenajde. Jedno je ale jisté a to to, že tento záhadný příběh děsí a ještě dlouho bude děsit lidi po celém světě.
Zdroj: http://www.scooplify.com, wikipedie